Care e valoarea promotionala a brandului tau?
Un raport publicat in anul 2016 de agentia globala de evaluare a brandului, “Brand Finance”, a declarat Ferrari ca fiind cel mai „puternic” brand din lume. Raportul imparte brandurile in doua categorii de baza: „cel mai puternic” din lume si „cel mai valoros” din lume. Apple a fost declarat cel mai valoros brand din lume.
Raportul sustine ca Ferrari merita o onoare de top, datorita ferventei fidelitati a fanilor brandului, despre care ei cred ca depasesc consideratiile comerciale obisnuite.
Acest lucru pare un mod destul de neobisnuit de a declara un brand ca fiind cel mai bun din lume. Ferrari este doar rentabila in mod intermitent, produce un produs care are si foarte multi detractori, nu numai fani. Marea majoritate nu va avea ocazia sa stea intr-un Ferrari, sa nu mai vorbim de sansa de a-l conduce. in acest sens, ni se pare ca Ferrari este un brand similar cu „raiul”. Oamenii detin o opinie inalta despre valoarea sa dar au un angajament foarte scazut sau egal cu zero. Atributul principal pare a fi declaratia de pozitionare a numeroaselor marci de lux: „Atât de exclusivist, nu vei avea niciodata unul”.
Gandeste-te propriul brand in termenii trasati de compania despre care se spune ca este cea mai importanta in consultanta internationala pentru evaluarea valorii. In timp ce majoritatea dintre noi sunt obligati sa se conformeze necesitatii obositoare de a face profit, multe companii nu au evaluat niciodata valoarea promotionala a brandului lor. Ce valoare suplimentara poate fi adaugata in mod progresiv perceptiilor existente ale consumatorului asupra brandului tau si cum poate fi utilizata pentru a beneficia pe deplin de ea?
Privind rational la procesul utilizat de „Brand Finance” pentru a compila lista sa de marci „cele mai puternice” si „cele mai valoroase”, ne determina sa ne punem intrebarea; „cam la ce nivel al imaginii de brand este activitatea noastra de marketing situata? Cream straturi de „valoare” care pot fi utilizate de piata si pe care compania le poate valorifica? ”
Cu alte cuvinte, preferati sa fiti Ferrari sau Apple?
Solutia acestei batalii de promovare veche de cand lumea este targetarea. Trebuie sa te asiguri ca firma ta reflecta nevoile pietei sale si ca, in primul rând, impresiile cumparatorilor si ale clientilor obisnuiti sunt luate in considerare in marketing si promovare. Si exista o modalitate mai buna de a face acest lucru decât aceea de a personaliza mesajul folosind produse promotionale?
Când incerci sa construiesti constientizarea si valoarea brandului tau este important sa iti conservi energia. Nu conteaza ca cineva, undeva, care nu va face afaceri cu tine, are o atitudine pozitiva fata de compania ta. Evident, acest lucru este mai bun decât alternativa atitudinii negative fata de brandul tau. Cu toate acestea trebuie, de asemenea, sa te uiti la costul oportunitatii. Ce active, valori sau finante ale companiei au fost cheltuite, creând impresionand oamenii din afara sferei tale de marketing? Cât de mult din activitatea noastra face marca noastra „mai puternica”, dar nu face nimic pentru „valoarea” ei?
Este usor de realizat faptul ca activitatea promotionala contribuie la o valoare intangibila a valorii globale a companiei tale. Masurarea si evaluarea oricarui program sunt esentiale pentru gestionarea marketingului si toate cercetarile arata ca un produs promotional bine ales, predat persoanei potrivite, este o modalitate dovedita de a stimula actiunile, nu doar gândurile pozitive sau povestile de zi cu zi.