ianuarie 9, 2019 in Obiecte turnate

Cum să utilizezi produsele promoționale cât mai eficient

Deci, ai decis să utilizezi produse promoționale în scopuri de branding și marketing? Felicitări, aceasta va fi una dintre cele mai bune decizii pe care l-ai luat pentru afacerea ta. Acest lucru este susținut de nenumarate sondaje care au constatat că 79% dintre beneficiarii produselor promoționale se gândesc să facă afaceri cu acea companie de la care a primit, la un moment dat, un produs promoțional.

Dar, sa distribui pur și simplu produse promoționale nu este suficient – trebuie să știi cum să utilizezi produsele promoționale în mod eficient pentru a atrage clienții. Nu, nu-ți face griji, nu e atât de greu atâta timp cât ai citit toate sfaturile și trucurile noastre.

Asadar, pentru a utiliza eficient produsele promoționale, ar trebui să iei în considerare următoarele:

  1. Gândeste-te care este publicul țintă

Înainte de a comanda produse promoționale, opreste-te si gandeste-te pe cine vrei să atragi distribuindu-le. Asigură-te că produsele pe care le vei distribui sunt în concordanță cu afacerea ta.

Nu ai lua in considerare un yo-yo pentru a promova un dentist sau un notebook pentru o companie IT, nu-i asa? Deci, ia în considerare interesele oamenilor care vor primi aceste produse și alege produsele pe care tu crezi ca si le vor dori.

Cu cât îi plac mai mult produsele, cu atât mai mult le vor folosi și vor susține compania.

Este atat de simplu! Deci, mai intai trebuie sa faci un mic sondaj printre angajații tai și clienții existenți înainte de a comanda și allege produsul pe baza răspunsurilor acestora. Asta va exclude o mulțime de presupuneri.

  1. Asigură-te că mesajul ajunge la audiența dorită

Dorești să imprimi doar logo-ul pe produsul promoțional? Un design atrăgător? Sau un mesaj? Poate ar trebui să iei în considerare imprimarea adresei companiei?

După ce te gandesti bine la toate acestea, asigură-te că mesajul este simplu și relativ. Găsește un copywriter bun pentru a-l face memorabil, și voilà! Vei obține un produs promoțional care va vorbi de la sine și va atrage potențialii clienți și parteneri.

Mesajele promoționale bune vor comunica ceea ce oferi, ceea ce reprezinta compania ta și vor da un indiciu clienților și partenerilor tai referitor la cee ace se pot astepta de la compania ta. Unul rău ii poate tine la depărtare si va da dovada de neprofesionalism.

Deci, nu te grăbi, gândește-te bine și numai atunci când ești complet sigur, începi imprimarea.

  1. Produsele tale promoționale trebuie să iasă în evidență

Dacă iei pixuri promoționale ieftine sau niste pungi ieftine pe care tipăresti numele și logo-ul companiei, nu te poți aștepta la rezultate extraordinare. Nu funcționează publicitatea. Trebuie să alegi produsele pe care clienții tăi vor dori să le folosească din nou și din nou, astfel încât să obțineți rezultatul scontat.

De aceea, trebuie să alegi produse promoționale interesante pe care oamenii si le vor aminti. Distinge-te de mulțimea neinspirată.

Un design creativ aduce întotdeauna rezultate.

Lucrarea de artă potrivită joacă un rol important în acest proces. Găsește un designer bun și lucrează cu el  pentru a crea o lucrare de artă de înaltă calitate pentru articolele tale promoționale. Când opera de artă este uimitoare, oamenii iubesc să folosească și să poarte produse promoționale. Acestea arată exclusiv și interesant. Dar, nu o faci doar pentru a face pe oameni care primesc produse promotionale fericiți. Nu. De asemenea, faci acest lucru pentru că produsele atractive cu un logo clar vizibil vor atrage interesul tuturor celor care le văd. Beneficiezi dublu!

  1. Ar fi bine sa faci cateva calcule înainte de a comanda

Estimează de câte produse ai nevoie pentru o campanie de succes. Nu imprima prea multe sau prea puține.

  1. Nu neglija clienții existenți

Da, știm că dorești să atragi oameni noi, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să-i păstrezi pe cei existenți. Nici un client și niciun partener nu trebuie tratat ca și cand nu ar putea fi pierdut. In cazul in care  concurenții încep să-i atragă cu oferte interesante, trebuie să te asiguri ca le caștigi loialitatea.

Aici intră produsele promoționale. Clienții și partenerii tai existenți iubesc obținerea de materiale gratuite. Oferindu-le produse promoționale, vei spori loialitatea acestora față de brandul tău.

  1. Foloseste produse promoționale pentru a te impune

Departamentul de vânzări poate beneficia foarte mult de produsele promoționale. Te întrebi cum? Ei bine, imaginează-ți un agent de vânzări care a avut probleme în a obține o întâlnire de vânzări cu un potențial client. Acum, imaginează- ți că același agent trimite cateva cadouri promoționale  acelui potențial client. Renunțarea la câteva produse promoționale poate contribui la crearea unui raport cu potențialul client. Dacă articolele promoționale sunt distractive, interesante și utile, echipa ta de vânzări le poate folosi în avantajul ei și poate lăsa o impresie pozitivă asupra potențialilor clienți.

  1. Produsele promoționale pot face munca PR-ului ușoară

Un expert în relații publice este uimitor de util atunci când ceva nu merge bine. Trimite produse promoționale editorilor sau jurnaliștilor atunci când anunți o nouă filială, un produs nou, un eveniment sau o cauză.

Este vorba despre psihologie. În primul rând, îi vei surprinde plăcut cu un cadou. Și în al doilea rând, ei vor simți că iti datorează un pic pentru acel mic semn de apreciere.

În acest fel, vei obține mult mai mulți jurnaliști care vor fi predispuși să difuzeze vesti bune despre afacerea ta, nu doar cele rele.

  1. Maximizează vizibilitatea mărcii

Produsele promoționale pot spori gradul de conștientizare a mărcii atunci când sunt aliniate la strategia de marketing corectă. Când compania ta sponsorizează un eveniment, îl poți utiliza pentru a obține noi clienți. Distribuie pur și simplu produsele promoționale cu numele și mesajul companiei tale. Acest lucru iti va păstra numele în fața acelor potențiali clienți noi mult timp după ce evenimentul s-a încheiat. Oamenii tind să păstreze aceste produse timp de un an sau mai mult, și asta este o publicitate nu prea costisitoare.

  1. Folosește produse în campanii de social media

Adepții din social media pot fi promotori mărcii tale și pot aduce clienți noi. Poți organiza concursuri în care oamenii trebuie să partajeze și să comenteze postările tale sau să răspundă întrebărilor despre afacerea ta pentru a obține produse promoționale. De asemenea, poți să distribui produse promoționale oricărui client care postează o imagine cu el și cu produsul tau sau când iti foloseste serviciile. În acest fel, poți obține clienți noi și ii poți recompensa pe cei existenți care sunt dispuși să îți promoveze brandul.

  1. Analizează efectul

Când totul gata, dorești să știi ce ai obținut cu această formă de promovare. Deci, atunci când toate articolele promoționale sunt oferite, asează-te și calculează, compară investiția pe care ai făcut-o și efectul pe care l-a avut. Le-au plăcut oamenilor darul? A fost vreun rezultat în termen de două luni de când ai distribuit obiectele promotionale? Când pui totul pe negru pe alb, vei vedea cât de mult impact a avut această strategie și dacă ar trebui să o repeți sau nu.

Dacă vei tine cont de aceste sfaturi, te poti aștepta la rezultate covârșitoare pozitive.

– 9 din 10 persoane își vor aminti compania timp de doi ani după ce au primit produsul promoțional.

– Fie că publicul vizat este tânăr sau vechi, cercetarea a arătat că produsele promoționale reprezintă cel mai eficient instrument de publicitate.

– 7 din 10 branduri susțin că și-au realizat obiectivele de marketing datorită produselor promoționale.

Concluzie

După cum poți vedea, succesul produselor tale promoționale nu depinde doar de un singur lucru. Există o serie de factori care pot influența modul în care produsele promoționale iți afectează angajații, clienții și partenerii. Dacă doresti să maximizezi efectul, utilizeaza aceste sfaturi și vei înțelege de ce unele dintre cele mai mari companii din lume de astăzi folosesc în continuare produse promoționale, atât pentru branding cât și ca instrument de marketing.