mai 2, 2019 in Obiecte turnate

Cadourile de afaceri și psihologia culorilor

Culori
Psihologia culorilor

Psihologia culorilor se bazează pe efectele emoționale pe care acestea le au asupra noastră în diverse  conjuncturi.  Ele au o semnificație psihologică excepțională.

Iți doresti să adăugi incă un punct unui cadou de afaceri bine ales pentru partenerul de afaceri, nu-i asa? Prin urmare, e foarte important să alegi o culoare corectă a produsului pe care doresti sa il faci cadou. Am colectat câteva informații interesante despre ceea ce declari oferind un produs de o anumită culoare. Si care este semnificația culorilor pentru relația de afaceri cu un partener  existent sau viitor.

Culorile au un impact mai mare asupra noastră decât ne imaginăm

Oamenii de știință care studiază psihologia culorilor au descoperit că există câteva reguli generale despre efectul culorilor asupra creierului nostru.

Unele caracteristici ale culorilor de bază sunt:

Alb: ne amintește de zăpadă, îngeri și iarnă, simbolizând pace, tăcere, un nou început, adevăr, inocență. Orice cadou promoțional poate avea si alb in combinatia de culori, mai ales ca aceasta culoare  poate fi combinată cu toate culorile spectrului.

Galben: atribuim creativitatea acestei culori, exprimă strălucirea și îndrăzneala și este cel mai adesea legată de tinerețe, de curiozitate. Dacă oferi unui partener de afaceri un cadou pe care doresti să îl folosească si copilul său, alege această frumoasă culoare. Adulții iubesc, de asemenea, cadourile de culoare galbenă. Probabil că acest lucru vă va aminti de umbrela galbenă care, într-o zi ploioasă, face plimbarea pe străzi mai plăcută, mai strălucitoare și mai colorată, dar poate nu ați știut de ce.

Portocaliu: acest amestec de galben și roșu ne amintește de soare, stimulează creativitatea și, în același timp, reflectă un bun gust și un confort. Folosind această culoare in cadourile de afaceri vei stimula activitatea, comunicarea și inspirația.

Roșu: simbolizează viața, dragostea, energia, viteza (ce culoare este un Ferrari?), Vitalitatea și dinamismul. În sens pozitiv, este cea mai agresivă culoare cu o mare influență asupra activității intelectuale.

Verde: culoarea răbdării, care ne amintește de natură și reprezintă fericirea, siguranța și echilibrul. Daca vei selecta aceasta culoare in decorarea cadourilor de afaceri, acestea pot avea ca efect calmarea partenerului de afaceri și da  impresia de loialitate și moralitate. Ia în considerare această culoare și pentru elementul promoțional eco, fiind asociată cu reciclarea și protejarea mediului.

Albastru: cu această culoare corelăm apa și cerul, iar gândurile noastre, când privim culoarea albastră, merg la libertate și adâncime. Stimulează dezvoltarea și înțelepciunea. Deoarece albastrul exprimă autoritate, curățenia și protecția sunt adesea folosite pentru uniforme și haine de lucru. Albastrul simbolizează, de asemenea, deschiderea, inteligența, speranța și efortul spre ceva mai înalt, este o culoare deosebită când alege să cumperi un cadou pentru un partener de afaceri.

Violet: este un amestec de albastru și roșu și exprimă inteligență și emoție. Ea oferă, de asemenea, un sentiment de lux și prestigiu, deoarece a fost întotdeauna asociată cu puterea, bogăția și puterea. Un cadou de afaceri în această culoare va reflecta, printre altele, moderarea, controlul și înțelepciunea.

Roz: această culoare blândă și emană blândețe, feminitate, pozitivism. Nu e de mirare că cele mai populare produse feminine pentru cadouri promoționale sunt chiar în această culoare!

Maro: este un simbol al tuturor lucrurilor tangibile și stabile, și în conformitate cu credința oamenilor de știință, ea alunga incertitudinea. Toate aceste caracteristici sunt, de asemenea, inima unei bune relații de afaceri, deci alegerea cadourilor promoționale în această culoare este o mutare înțeleaptă. Nu în ultimul rând, culoarea maro simbolizează, de asemenea, materialitatea, confortul și siguranța.

Negru: este singura culoare care se poate folosi chiar si in absența tuturor culorilor. Simbolizează prestigiul și este o culoare extrem de populară pentru cadouri de afaceri premium.

Culorile cadourilor de afaceri si identității corporate

Putem confirma din experiență că majoritatea clienților conectează culoarea produselor promoționale și de afaceri cu nuantele logo-ului companiei. Ceea ce este valabil și în majoritatea cazurilor, deoarece continuitatea culorilor îmbunătățește vizibilitatea clienților și partenerilor dvs. de afaceri. Cu toate acestea, nu este recomandabil intotdeauna să să facem acest lucru.

Să ilustrăm acest lucru cu un exemplu. Am hotărât, de exemplu, că vom oferi umbrele ca si cadouri promotionale și pentru că logo-ul nostru este portocaliu, vrem umbrele de aceeași culoare. Acum, există o problemă atunci când acordăm o astfel de umbrelă unui CEO important și matur. Îți imaginezi cum ar fi cu o umbrelă roșie?

Prin urmare, este adesea recomandabil să folosim culorile neutre in cazul cadourilor de afaceri (negru, alb, gri etc.), deoarece cu ele acoperim întregul spectru de cadouri. Desigur, alegerea culorilor depinde, de asemenea, de situație și scop. Materialul promoțional, însă, trebuie să fie cel puțin puțin provocator pentru a-și atinge scopul dorit.

De ce alegerea culorii potrivite te poate ajuta sa vinzi?

După cum am subliniat deja, culorile reprezinta unul dintre cei mai importanți factori ai comunicării vizuale, pentru că ei creează propria noastră interpretare a produsului, a brandurilor și a opiniilor în legătură cu acesta. Sigur că diferitele reacții emoționale depind, de asemenea, de experiența fiecarui individ și de modul de gândire. Insa este cert un fapt: culorile ne ajută să vindem, deoarece cercetările au arătat că aproape 85% dintre consumatori au confirmat că alegerea culorii poate fi un factor hotărâtor in cumpărarea unui anumit produs.

Știai că felul in care este culorata sigla sau culoarea bazei pe care se află sigla poate afecta determinarea emoțională a consumatorului companiei? O culoare aleasă cu atenție a unui cadou de afaceri cu sigla și mesajul promoțional te pot ajuta nu numai să diferențiezi compania de concurență, ci și într-un sens pozitiv să afecteze bunăstarea și, astfel, indirect, atitudinea consumatorilor față de un anumit produs.