octombrie 4, 2018 in Obiecte turnate

Ghidul promovarii eficiente

Obiecte promotionale

In mod traditional, una dintre cele mai comune modalitati prin care produsele promotionale au fost utilizate in marketing este folosirea lor pentru a „adauga valoare” unei oferte. Exista inca o serie de motive bune pe care marketingul ar trebui sa ia in considerare utilizarea acestei abordari. In primul rand, produsul promotional utilizat eficient adauga valoare unei tranzactii. Adaugati la aceasta probabilitatea ca elementul de marca cu valoare adaugata sa incurajeze atasamentul pozitiv emotional pozitiv al brandului care face oferta si sa aveti primele etape ale unui program eficient de vanzari.

„Valoarea reala este de 200 lei dar il poti obtine cu numai 90 lei „. Suna ca o afirmatie extraordinara si, in multe cazuri, ai avea dreptate sa fii suspicios atunci cand ai o oferta de acest gen in fata. Cu toate acestea, unul dintre avantajele reale pe care marfurile promotionale il ofera comerciantilor este capacitatea reala de a face o propunere financiara puternica.

Este posibil ca oamenii sa raspunda mai bine unei oferte reale de pret. De exemplu, daca pretul uzual de vanzare cu amanuntul al produsului este de 100 lei, reducerea pretului cu 30% reprezinta un stimulent puternic pentru clientii obisnuiti si potential pentru noii clienti care pot veni de la brandurile competitive. Desi exista o crestere a pretului de vanzare cu amanuntul, dezavantajele sunt, desigur, marja redusa pe vanzare, credibilitatea pe masura ce pretul pietei scade. Pericolul si mai mare poate fi acela ca, consumatorii pot gandi ca , de fapt, pretul redus este pretul „real” si vor evita consumarea si cumpararea lui pana cand pretul mai redus va fi din nou promovat.

Aceste potentiale dezavantaje sunt motivul pentru care multe organizatii de marketing de succes ofera stimulente odata cu vanzarea unui produs. Sa trecem prin avantaje si sa vedem de ce oferirea  unui element promotional de marca asociat unui bun de consum poate face diferenta in perspectivele pe termen lung privind rentabilitatea marcii.

Mentinerea echitatii de marca

La inceputul vanzarilor lor, comerciantii invata echivalentul din marketing al juramantului hipocratic. Nu face nici un prejudiciu unui brand in promovarea lui. Desi, desigur, multe organizatii de marketing nu au reusit sa respecte acest fundament promotional de-a lungul deceniilor, majoritatea sunt constienti de faptul ca brandurile sunt arca ce poarta o companie si, prin urmare, este un lucru rau sa le provoace daune. Una dintre cele mai eficiente modalitati de a deteriora o marca a fost intotdeauna sa se joace cu pretul. Ar putea parea la suprafata faptul ca reducerea costului unui produs pentru consumatori este o modalitate de ao face mai populara. Cu toate acestea, mintea umana nu este atat de simpla, incat un mecanism si o gama de ganduri, impresii si relativitati complexe intra in joc de fiecare data cand cineva face o evaluare cu privire la viabilitatea unei decizii particulare de cumparare.

Respectarea unor limite

Drept este ca, pe o perioada sustinuta de timp, o reducere a pretului va afecta negativ valoarea perceputa a unui brand. Si apoi, bineinteles, exista echilibrul de reducere a preturilor si cresterea vanzarilor de luat in considerare. In cazul in care cresterea vanzarilor nu compenseaza marja redusa de la actualizare, atunci aveti o problema suplimentara. Odata ce un produs intra intr-un ciclu de reducere a cheltuielilor de marketing, este posibil ca acesta sa scada cu o rata tot mai mare. Unul dintre cele mai bune motive pentru marketingul cu valoare adaugata, spre deosebire de reducerea directa, este utilizarea unui element de marca care permite obtinerea unui nivel mai ridicat de reducere aparenta fara consecintele directe ale ofertei, care dauneaza potentialului de a mentine preturile.

Imbunatatirea imaginii marcii

Daca poti gasi un element de marca care functioneaza cu imaginea produsului tau, exista posibilitatea de a imbunatati imaginea generala a produsului utilizand o abordare cu valoare adaugata. De exemplu, un exemplu clasic este o companie de bere care ofera o sapca impreuna  cu fiecare cutie de bere vanduta. Sapca va fi purtata cu mandrie in viitor, promovand brandul catre terti si imbunatatind relatia proprietarului cu marca. Ce aprobare mai buna exista decat unul dintre clientii tai care iti poarta sigla pe frunte?

Implicarea emotionala

Observata in punctul # 3, motivul pentru care oamenii revin la branduri este un amestec de dorinte  si nevoi diferite, de la tendinta emotionala pana la cea financiara. Motivatii cei mai puternici sunt marcile care comanda o mare fidelitate emotionala. Oferind produse cu valoare adaugata care extind marca in diferite domenii ale stilului de viata al unui consumator.

Constientizarea extinsa a marcii

Desigur, atunci cand iti pui marca pe un mediu publicitar, ideea este ca acesta sa fie vazut de cat mai multi oameni posibil. Nu numai atunci cand un consumator spune mai departe ce lucru deosebit a primit unui alt asociat, dar este important ca indivizii sa identifice marca si sa asocieze valori pozitive cu aceasta.