Istoria industriei produselor promotionale

Produse promotionale

Prima mentionare a folosirii produselor promotionale a luat forma nasturilor comemorativi. Nasturii au fost purtati de ofiterii militari pentru a-si arata sprijinul pentru George Washington in timpul perioadei electorale. Atunci astfel de produse erau foarte scumpe, motiv pentru care numai membrii de elita din armata si le puteau permite. Totusi, in acele timpuri, nu exista inca o „industrie” a produselor promotionale. Erau putini cei care si le permiteau si le foloseau pentru a se promova ei insisi sau compania lor.

Nu a trecut chiar foarte mult pana industria a inceput sa infloreasca. Cam spre sfarsitul secolului al XIX-lea. Atunci, o idee a lui Jasper Freemont Meek prins viata. Jasper detinea o tipografie  in statul Ohio din SUA si incerca sa se gandeasca la ceva ce ar putea face personalul sau atunci cand nu este ocupat cu tiparirea ziarelor.

Ideea de a imprima pe un produs i-a venit lui Jasper atunci cand a vazut stradania copiilor in a-si  purta toate cartile necesare pentru scoala. El a venit cu un plan pe care l-a si dus la indeplinire: a imprimat o fraza de marketing pe ghiozdane (“Buy Cantwell Shoes”). Apoi le-a dat copiilor ghiozdanele gratuit, iar ei au facut, fara sa fie constienti de asta, publicitate companiei oriunde s-au plimbat. Astfel a facut reclama magazinului de pantofi al prietenilor lui.

Acest lucru a dovedit a avea foarte mult succes castigand ambele parti o multime de bani. Astfel ca in curand s-au extins, imprimanda reclama pe o mare diversitate de obiecte .

Succesul lui nu a trecut neobservat, astfel urmandu-I exemplul si producatorii ziarelor rivale si au inceput sa imprime pe din ce in ce mai multe obiecte pentru a face reclama diferitelor afaceri. Unul dintre rivali a renuntat la industria ziarului pentru a se concentra asupra produselor promotionale si a introdus noi moduri de imprimare, angajand designeri au fost angajati pentru a crea modele mai creative si mai complexe.

In acea perioada America a experimentat si a descoperit ce a functioneaza de minune folosind produsele promotionale. Cei din Marea Britanie au pastrat publicitatea marcilor cu anunturi in ziare si panouri publicitare. Industria nu a facut saltul peste Atlantic pana in anii 1950 si nu a explodat pana in anii 1970, cand marile companii au inceput sa vada valoarea de a-si imprim logo-urile si de a incepe in forta cresterea industriei publicitare.

Crearea unei identitati corporatiste pozitive prin oferirea cadourilor cu lucrarile de tiparite acolo a fost, de asemenea, realizata de diverse si multe companii. Este o modalitate excelenta de crestere a vanzarilor. Pentru ca industria produselor promotionale a continuat sa creasca si sa creasca, cererea de produse noi si diferite a crescut, de asemenea. Acest lucru a dus la extinderea cataloagelor si a companiilor care s-au axat doar pe produse specifice, in locul unei game largi de produse.

Obiceiurile de cumparare s-au schimbat, iar pana in anii 1990 cele mai multe companii au cumparat doar acest tip de produse in perioada Craciunului pentru a le darui si pentru a-si intensifica vanzarile. Acest lucru s-a schimbat in anii ’90 deoarece comerciantii au inceput sa experimenteze mai mult, sa cumpere si sa distribuie produse pe parcursul intregului an, nu numai spre sfarsitul lui.

Schimbarea finala majora a acestei industrii poate fi inca resimtita si in ziua de azi iar aceasta schimbare se face prin utilizarea cataloagelor fizice. In trecut, cataloagele au fost vazute ca principalul motor al vanzarilor pentru companiile care trimiteau cataloage complete cat mai multor oameni posibil pentru a le face prezenta ceea ce pot oferi.

Odata cu inceputul anilor 2000, companiile au inceput sa foloseasca aceste cataloage ca si cartile lor de vizita. Meritul internetului este, acum, ca oamenii va pot vedea acum intreaga gama de produse promotionale si sa caute prin ea prin cateva clicuri pe mouse.

Ti-am prezentat, pe scurt, o mica parte a istoriei produselor promotionale pe care si noi le fabricam, modelam, comercializam si personalizam pentru ca experienta si satisfactia celor care le vor primi sa fie pe masura pasiunii noastre.

Daca inca nu ai vazut portofoliul nostru, te invitam sa o faci accesand pagina noastra de Produse unde poti gasi o parte dintre produsele promotionale pe care le-am realizat.

Lasă un răspuns


Contacteaza-ne

Telefon: +40 756 155 663
Email: office@obiecteturnate.ro