Greseli de evitat in alegerea produselor promotionale
Te-ai hotarat sa achizitionezi produse promotionale pentru a-ti face cat mai cunoscuta compania participand la o expozitie comerciala, la un eveniment sau la o conferinta? Daca da, atunci este important sa cunosti cele mai frecvente greseli pe care oamenii le fac in alegerea unui produs promotional, astfel incat sa le poti evita.
Relaxeaza-te cateva minute si citeste care pot fi greselile pe care le poti face fara a-ti da seama, astfel incat comanda ta sa apara exact asa cum te astepti, la pretul dorit si la timp!
Lipsa scopului
Cu milioane de produse promotionale din care poti allege, e foarte important sa ai bine definit scopul campaniei. Doresti sa cresti traficul catre site-ul companiei, sa promovezi o oferta speciala? Pe baza raspunsului tau., s-ar putea sa fii surprins de faptul ca un alt produs, proiect sau plan de distributie poate fi o idee mai buna. Fara un scop clar, campania ta de marketing ar putea fi sortita esecului inainte de a incepe cu adevarat.
Nu este adaptat publicului tau
O halba de bere personalizata este o premiera excelenta pentru un bar sau o fabrica de bere, dar total nepotrivita cu imaginea unui spital. Exista cumparatori care aleg produsul promotional pe care vor sa-l foloseasca doar pentru ca e cool pentru ei, dar, de fapt, nu se potriveste cu ceea ce vor sa transmita. Cand se intampla acest lucru, comerciantii apeleaza la gustul lor, mai degraba decat la audienta lor. Aloca timp pentru a studia interesul si hobby-urile publicului tinta si pentru a gasi un produs care sa I se potriveasca. Poti elabora chiar un sondaj de opinie care sa tea jute in alegerea obiectului potrivit.
Design neinteresant sau nespecific
Obiectul promotional ales starneste interesul? Indiferent daca este colorat, are un slogan sau un model atragator, doresti sa fii sigur ca produsul ales primeste atentie si reactie pozitiva. Daca alegi un design plictisitor si neinteresant, sansele sunt mari sa pierzi o oportunitatea de a-ti face cunoscuta compania eficient. Retine ca unul dintre obiectivele de a oferi un produs promotional este de a fi si interesant pe lanfga un design atragator!
Nu ai un plan clar
Inainte de a comanda produsele promotionale, gandeste-te la un plan de distribuire a lor. Vrei sa le oferi in cadrul unei expozitii comerciale sau le vei imparti clientilor? Incerci sa cresti fidelitatea clientilor prin trimiterea unui produs prin posta sau sa atragi client noi pe o piata tinta total noua? Indiferent de modul in care raspunzi acestor intrebari, poti fi selectiv in distributia obiectelor promotionale. Si, nu uita sa tii o evidenta: unde si cand le-ai impartit , feedbackurile primite indiferent daca sunt pozitive sau negative. Poti utiliza chiar Excel-ul pentru acest lucru.
Comandarea articolelor ieftine
Cele mai multe produse promotionale sunt destul de ieftine si rentabile in comparatie cu alte tipuri de marketing. Stiu ca este tentant sa economisesti cat mai multi bani si sa cumperi cele mai ieftine produse disponibile, dar sacrificarea calitatii pentru cantitate te poate costa mai mult pe termen lung. Tine minte ca ceea ce alegi este o reflectare a brandului tau, asa ca alegerea unui produs ieftin nu este intotdeauna calea de urmat. Sigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa cheltuiesti o avere pe aceste produse, insa alegerea in sine trebuie sa fie eficienta, inainte de a fi eficienta din punct de vedere al costurilor.
Imprimarea informatiilor ineficiente
Acest lucru suna ca si cand ar fi de la sine inteles, dar nu uita sa incluzi site-ul si informatiile de contact pe obiectul de promovare. Cel mai bun produs la cel mai bun pret va fi irosit daca oamenii nu te pot contacta. Mai mult ca sigur spatiul de imprimare este limitat, astfel incat fiecare cuvant conteaza pentru a atinge obiectivul. Un “call to action” nu este doar un element, este un element obligatoriu in marketing!
Nu verifici cu atentie
Cat de atent verifici obiectul dat spre aprobare pe care vi-l trimite compania care se ocupa ce confectionarea obiectului promotional? Dupa ce primesti respectivul produs, e bine chiar sa ii rogi si pe ceilalti din compania ta sa arunce o privire. Verifica foarte bine cerneala si culorile, precum si pozitia efectiva a imprimarii. Odata ce ai semnat ca e totul ok si lucrarea este in desfasurare, schimbarile suplimentare vor insemna modificarea vechii versiuni si inceperea ei de la zero. Si stii ca va trebui sa platesti extra daca nu e vina ta.
Vrei sa comanzi prea putine obiecte promotionale
Nu iti fie frica sa comanzi cateva produse suplimentare pentru a le avea la dispozitie pentru evenimente viitoare sau ca surprize pentru expozitii sau intalniri. Majoritatea furnizorilor ofera reduceri de pret pentru cantitati mai mari comandate. O companie poate salva adesea 10-15% dintr-o comanda prin adaugarea unui alt produs. Planifica-ti calendarul evenimentului si achizitiile de produse din timp si poti economisi timp.
Concluzie: Nu te grabi sa treci rapid prin etapele de planificare a campaniei tale de promovare. Pentru a obtine rezultatele pe care le doresti, ar fi indicat sa mai arunci o privire peste aceste sfaturi inainte de a trece la actiune 😊
Ai nevoie de ajutor? Contacteaza-ne!